قهوه استقامت فوتبالیست هارا افزایش می‌دهد

به نقل از سایت MNT، نتایج این تحقیقات در مجله "تغذیه ورزشی و متابولیسم" منتشر شده است.

کافئین محرکی است که بیشتر از همه داروهای روانگردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. روزانه آمریکایی‌ها به طور متوسط 27.3 اونس (حدود 773 گرم) قهوه مصرف می‌کنند. حدود 10 درصد آمریکایی‌ها در روز بیش از هزار میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کنند.

کافئین سریعا جذب می‌شود و یک یا دو ساعت بعد از هضم شدن در خون به بالاترین سطح می‌رسد. این محرک در بیشتر سیستم‌ها و بافت‌های بدن جذب می‌شود و بر آنها تاثیر می‌گذارد. محققان معتقدند که کافئین برای انرژی بدن و افزایش کارایی تاثیرگذار است. بررسی‌ها نشان داده است که مصرف سه تا 9 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، یک ساعت قبل از تمرین باعث افزایش استقامت بدن می‌شود.

بررسی‌ها نشان داده است که قرص‌های کافئین نسبت به قهوه تاثیر بیشتری بر کارایی خواهند داشت

دیگر مواد غذایی موجود در قهوه نیز در کارایی بازیکنان نقش دارند. قهوه حاوی مواد شیمیایی زیادی است که ممکن است تعدادی از آنها نقش مثبت کافئین را از بین ببرند و بر کارایی تاثیر منفی بگذارند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد افرادی که قهوه می‌نوشند افزایش کارایی را مشاهده می‌کنند. بازیکنانی که سه تا هفت میلی گرم کافئین مصرف می‌کنند حدود 25.4 درصد افزایش کارایی خواهند داشت. همچنین این افراد حدود 3.1 درصد موفقیت بیشتری در به پایان رساندن مسابقات مشاهده خواهند کرد.

در صورتی که کافئین موجود در نمونه ادرار بیش از 15 میلی‌گرم باشد ممکن است باعث محرومیت بازیکن شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 19 دی 1394 | 20:21 | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.